+32 (0)52 57 88 44

Ketenintegratie: maakindustrie werkt steeds nauwer samen met Trivest Connect

Als aankoper je orders automatisch vanuit je ERP versturen aan leveranciers? De leverancier kan dan vervolgens razendsnel de orders per regel bevestigen op aantal, prijs en levertijd. De bevestigingen worden direct verwerkt in het ERP-systeem en alleen afwijkingen komen nog in de workflow. De leverancier wordt op de hoogte gehouden van wat er nog openstaat en iedereen kijkt naar dezelfde informatie. De factuur volgt automatisch. Dit voorbeeld van ‘ketenintegratie’ is realiseerbaar aan zowel de aankoop- als verkoopzijde met Trivest Connect. De digitale snelweg die uw aankoop- en verkoopproces automatiseert. Lees er in dit artikel meer over.

SCSN-formaat: de basis voor ketenintegratie

Maakbedrijven maken gebruik van veel verschillende softwaresystemen. Informatie-uitwisseling tussen die systemen vindt plaats op basis van berichten in ieder een eigen taal, afhankelijk van het systeem. Dit maakt integratie tussen de systemen omslachtig en complex. Om tot een uniform formaat te komen, is het SCSN-formaat (Smart Connected Supplier Network) ontwikkeld.

SCSN bestaat uit twee oplossingen: een berichtenstandaard waarin is afgesproken welke informatie in wat voor formaat wordt gedeeld en een technische infrastructuur waarin is afgesproken hoe de informatie op een veilige en gecontroleerde manier kan worden gedeeld met alle SCSN-partners.

Één koppeling met al uw klanten en leveranciers

Maakbedrijven die onderdeel zijn van de supply chain ontvangen en versturen veel data die vaak niet is geautomatiseerd. Dit houdt in dat data die ontvangen wordt van klanten gelezen, geïnterpreteerd en meestal handmatig in het eigen ERP-systeem moet worden ingevoerd. Dit kost veel tijd en is ook foutgevoelig. Het SCSN-formaat lost dit op doordat SCSN-berichten automatisch in het ERP-systeem van het bedrijf verwerkt kunnen worden. Daarnaast zijn er strakke afspraken over de betekenis van de berichten zodat ze maar op één manier geïnterpreteerd kunnen worden.

Tegenwoordig wordt er veel data door middel van een EDI-koppeling tussen twee bedrijven uitgewisseld. Wil je met een nieuw bedrijf data uitwisselen? Dan moet er opnieuw een EDI-koppeling worden opgezet. Bij SCSN is dit niet nodig. Dit formaat is zo opgezet dat een bedrijf zich maar één keer aan hoeft te melden bij Trivest Connect, waarna het met alle andere aangesloten bedrijven data kan uitwisselen. Door middel van het SCSN-formaat is er een naadloze integratie tussen Ridder iQ of Proteus en Trivest Connect.

UITGELICHT-Indusrty-4.0-1024x368

Automatiseer het aankoop- en verkoopproces

Waarschijnlijk vindt de informatie-uitwisseling tussen u en uw afnemer plaats via PDF, Excel en e-mail. De belangrijke data uit die documenten wordt zoals eerder benoemd door beide partijen handmatig verwerkt en is dus arbeidsintensief en foutgevoelig. Met Trivest Connect, wordt binnen het kader van ketenintegratie, het proces van order tot facturatie volledig geautomatiseerd. De informatie die u als leverancier namelijk nodig heeft van de aankoper bij uw klant verschijnt direct als aankooporder in uw ERP-systeem en is de basis voor het aanmaken van de verkooporder. Informatie zoals levertijden en prijzen die tot stand komen bij het aanmaken van de verkooporder wordt vervolgens via het platform verzonden en opgenomen in het ERP-systeem van de aankoper. Dit is allemaal realiseerbaar door het ondersteunende SCSN-formaat.

De digitale snelweg voor uw aankoop- en verkoopproces

Sneller, simpeler en foutloos samenwerken met uw klanten en leveranciers? Ontdek Trivest Connect: hét platform voor digitalisering van uw aankoop- én verkoopproces.

Waarmee kunnen wij u helpen?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Pin It on Pinterest

Share This